Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Pazartesi, Ocak 26, 2009
Dilos ve Ögretmeni :(

Dilos okulunu cok seven bir ögrenci, cok severek gidiyor , derslerini severek yapiyor, okumayi cok seviyor ve eline gecen herseyi okumaya calisiyor, Matematik konusunda oldukca basarili bir ögrenci, cabuk kapan bir yapisi var..

Gecen hafta basi sözlü yapmis ögretmen, bikac kelime söylemis cocuklarda yazmis deftere, Dilos'un yazdiklarina bakiyorum bir cogu dogru sadece 2 yanlisi var, ama defter'de bir not " Mutlaka görüselim Dilara asiri fazla zorlandi bunu yaparken!"

Allah allah dedim Dilos'a sordum zormuydu Annem diye, yok anne dedi, Komsumu aradim, onun oglu ile ayni siniftalar, durum ne dedim " Berbat birkac tanesini yanlis yazmis, satir atlamasi gerekiyormus yapmamis" dedi e dedim size de not vermis mi görüselim diye bu ögretmen, komsum sasirarak " yoooo" dedi..

Gittim gectigimiz Cuma, aman yarabbim bir tavir ögretmende bir tavir, sanki Dilos onu hayatindan bezdirmis, oflamalar poflamalar ve tüm bu sadece Dilos diger cocuklarda daha yavas oldugu icin..

Yani Okumayi cözmüs, Matemetikde cok iyiymis, sinifta cok olumlu bir cocukmus, herkes "kendisi de dahil" cok seviyomus, ama yavasmis ve okulu degistirelim mis !!!

Ne yani dedim, simdi bu sorunu okul degistirmesi ortadan kaldiracak mi ? yani tek cözüm yolu bumudur?? Ben Istemiyorum Kizimin okul degistirmesini dedim...

Konusma bozuklugu olan cocuklar icin özel okul varmis, oraya gitsin mis, höyt dedim, konusma bozuklugu mu ?? hani yavasti bu cocuk digerleri 10 dakika da yaparken Dilos 20 dakika da yapiyo diye ofluyodun noldu simdi,

Dilos icin o okulun en son tercih olmasi gerektigini bilmeniz gerekir dedim, Dilos yaklasik 4 yasina kadar duymamis ve bu cok gec anlasilmis bir cocuk dedim, bundan sonra duydugu herseyi en dogru sekilde duymasi gerekiyor, bu yüzden harfleri yanlis telafuz eden, kekeme olan cocuklarin arasina göndermek ne derece mantikli diye sordum, ses yok
Bana soruyo baska hangi okul olabilir diye !!

Niye okul degistimek dedim, ortada tek sorun yavas olmasi degil mi ? yok okumasi. da diyecek oldu, orda durun iste dedim, Ögretmen olmayabilirim ama Annesi olarak görüyorum ki gayet güzel okuyor Dilara, yavas okuyomus, yuh dedim, okuyo ama dimi ? daha 3 aylik bir ögrenci olmasina ragmen, diger cocuklardan 1-0 yenik baslamisken bunu basarmis olmasi kayda deger degilmidir????

Pedagog önerin, psikolog önerin !!!

Dilos yavas evet, evde ödev yaparken de 45 dakika son derece konsantre olmus yaparken birden bir bloke ediyor akli baska yerlere gidiyor da bi derse veremiyor aklini, ama bu okul degistirmes gerektigi anlamina gelmez, ben okulda cok yoruldugu icn ve fazla geldigi icin diye düsünüyordum ama eger ders sirasinda da ayniysa o zaman önce bu sorunun cözümümü aramaliyiz, baktik ki degismiyor iste o zaman baska hangi okul olabilir onu konusuruz dedim...

Ha sözlü'de de sorun neymis bakiniz, herseyi büyük harflerle yazmis, bakin dogru yazmis, dogru duymus ve dogru anlamis ama büyük harfle yazmis ve coooooook büyük bir sorunmus!!!! Elefant yazmasi lazim t harfini unutmus!!!!!!!!!! ncik ncik.....

Dilara okul degisterecek olursa yikilir, 4.cü defa ortam degistirmek zorunda kalacak yavrum bu onu nasil etkiler bi fikriniz var mi dedim?

Bu arada Ögretmenimiz bundan önce Montesori sistemli özel bir okuldan gelmis buraya, Montesori sistemli okullarda bir sinifta en fazla 8 cocuk var, ve her sinifta 2 ögretmen var, biri dersi anlatirken digeri de cocuklarla birebir ilgileniyor..

E simdi 19 cocuk var sinifinda ve hepsi ile kendisi ilgilenmek zorunda, Dilos'a cok geliyor derken acaba diyorum kendisine mi cok geliyor 19 cocukla birden ugrasmak ???

Komsum mesela görüsmeye gittiginde " Ilhan ellerini yikamak icin lavaboya giderken ayaklarini yere sürtüyo, o ses de rahatsiz ediyor!" demis !!!

Ya da gecen hafta Dilos ödev yapacak matematik ödevinde ilk 4 problem yapilacakmis diger 2'si yapilmayacakmis onlarin üzerini cizdirmis, Komsumun oglunda o cizgiler yok, cocuk hepsini yapmis Dilos yavas yetisemiyor diyince " o yüzden mi digerlerinden az ödev verdiniz?" dedim, yok dedi o hepsi icin gecerliydi, e dedim ama Ilhan hepsini yapmis? " beni duymamistir o zaman" diyip omuz silkiyo!

Yarin Esimle Müdüre gidecegiz,gerekirse sinifini degistirsinler önce, sinirlerimiz son derece yipranmis durumda bu yüzden !!
 
posted by süpürgesizcadi at Pazartesi, Ocak 26, 2009 | Permalink |


8 Comments:


  • At Pazartesi, Ocak 26, 2009, Blogger denizanasi

    evet kesinlikle görüşmelisin. aynı durumu ben ilkokulda yaşadım. yani almanyada. ben de henüz 2 senedir orda olmama rağmen notlarım realschule için yeterli oldugu halde türk oldugum için beni hauptschule ya gödermeye çalışmışlardı. babamın baskısı sayesinde kaldım realschulede .
    bir yandan iyi bir yandan da aslında çok tehlikeli bir okul sistemi var orda.

     
  • At Salı, Ocak 27, 2009, Blogger MELEK KOKUSU

    bence zaten burda türk cocklarinin geneli 1-0 yenik basliyor, hatta bana öyle geliyorki türk cocuklarinin iyi birseyler yapilmasi istenmiyo gibi, bilmiyorum belki ben kötü düsünüyorum ama bunlar ögretmen bosami olmuslar, sabir gerekiyor, egtimeleri gerekiyor, bu isi gercekten ciddiye alin hic bir sekilde cocugunuzu ezdirmeyin... ama moralleride ypksek tutun, kolay gelsin bu arada masallah dilosa diger cocukllardan cokta geri degil okumayi yazmayi sökmüs ne güzel

     
  • At Perşembe, Ocak 29, 2009, Blogger AYSUN

    Ne biçim bir öğretmendir bu yaaa... Sakis sakın pes etme... İyi dayanmışsın dedikleri karşısında.

     
  • At Cuma, Ocak 30, 2009, Blogger süpürgesizcadi

    Denizanasi evet maalesef bu tür seyler cok yasaniyor, Yabanci uyruklu cocuklarin geride kalasi icin elden gelen yapiliyor, mesela en büyük yegenim daha krese giderken egitmenler bu cocuk normal degil falan demislerdi ablama, sebebi de ellerini ters sekilde yikadigi icin :) su an cok basarili bir realschule ögrencisi...

    @Melekkokusu, Türk cocuklarinin basarili olmasini bence bazi cok milliyetci alman hocalar hazmedemiyor, yani Almanlar duruken neden bir Türk cocug falan oluyorlar :( hem sonuna kadar entegre olun diye tepiniyorlar hemde önümüze bir sürü koca kayalar koyuyorlar :((

    @ Aysun'cum dayanamadim zaten Ögretmen de anladi, az kalsin ucacaktim üstüne zor tuttum kendimi !!

    Su an esim okulda ve müdürle görüsüyor bende merakla bekliyorum, bende gitmek isterdim ama Asya hala uyuyor, zaten asya ile gitsem ona dikkat etmekden tek kelime konusamazdim o da ayri :(

     
  • At Pazar, Şubat 01, 2009, Anonymous Adsız

    Merhaba ben Türkiye de öğretmenim.Sınıf öğretmeni.Maalesef bu tür sorunlar burada da ,meslektaşlarımın sayesinde çokça yaşanmakta.Sınıflarımızda bazı özel durumu olan öğrenciler oluyor ki bu çok normal.Örneğin ben 4. sınıf okutuyorum.Bende epilepsi hastası ve hiperaktivite tedavisi gören öğrenci var.Kanser hastası öğrencim var.Algılama güçlüğü çeken ,zihinsel yetersizliği olan öğrencim var.Bu öğrencilerim o kadar uyumlu ki,sınıfta diğer çocuklardan akademik anlamdaki çok az farklar dışında hiç farkları yok.Ama ben onları 1. sınıftan itibaren özel ilgi gösterdim hep.Onlar zaten hayata güçlük çekerek başlamışlar.Diğer öğrencilerden çok daha fazla özen ,itina gösterilmeli.Öğretmenler tarafından korunmalı ve gözetilmeli diye düşünüyorum.Sevgi verdikçe bu çocuklar inanın ki diğer öğrencilerden bile daha başarılı ,daha uyumlu oluyorlar.Sınıfımda bu öğrencilerim diğer arkadaşları tarafından seviliyor,kollanıyor bunu sağlamak da öğretmenin elinde.Hiç yılmayın,çocuğunuzu yıpratmayın gerekirse okul müdürü,varsa pedagogla görüşün .Çocuğunuza sevgi gösterebilecek,ona sahip çıkabilecek başka bir öğretmen arayın derim.sevgiler

     
  • At Salı, Şubat 03, 2009, Blogger birten

    okul basliyinca ister istemezde problemler artiyor..abimgilden biliyorum... ögretmen cok önemli hemde cok...okuldan ya biktirir yada bezdirir..sizinki umarim sevdirir.ilk senesi dilos icin cok önemli...sirf kendi karar vermis diye gecip bide savunuyormu böyle sacma biseyi...diyelimki problemli yavas,tembel yaramaz atarakmi basindan kurtulmak istiyor,bu nasil davranis anlamis degilimki dilos sadece biraz yavas oldugu icin seni cagirmasi bile cok ama cok sacma!!!hem onlarin daha düne kadar ders yapma diye bir sorumluluklari yoktu daha yeni basladilar okula,normaldir..konsantrasyon olmasi zaman alabilir,makine degilki,hem bence okuldada cok yükleniyorlar..eskisi gibi degil..hem daha ilk seneleri ya!!!
    ögretmenin yaptiginda hicbir mantik göremiyorum.ben ögretmenle konus,düsündüklerini anlat ve olmazsa müdüre git.bazende denemek icinde yapiyorlar,bakalim kabullenip dedigimi yapicakmi diye...üstüne gidersen pisman olur belki..cok merak ediyorum,konustuktan sonra yeni post bekliyorum.....gerci yeni post demeye dilim varmiyor ayda bir yazan biri olarak:(((

     
  • At Çarşamba, Şubat 04, 2009, Blogger edaca

    masallah kocaman olmuslar sakısım kocaman operım sızın cocukların okul durumları durumuda cok zor be sakısım :((

     
  • At Cumartesi, Şubat 07, 2009, Anonymous Adsız

    ya varya yolasım geldi öğretmeni....valla sanırım yerinde olsam "zor geliyosa sen okul değiştir " derdim....uyuz şey...