Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Salı, Temmuz 21, 2009
Garip..
Gecmis olsun dileyen herkese cok tessekürler, gecti bitti cok sükür, ömrümüzden ömür gitti ama gecti bitti ...Kötü bir Ani olarak kalacak aklimizda ve yüregimizde !

Allahim hicbir Anne Babaya böyle bir seyi yasatmasin dilerim...

Yok yok hani derler ya sakindigin göze cöp batar, o durumu yasiyorum devamli, saldim cayira mevlam kayira olamiyorum..

Asya'yi hep anlatiyorum cok hareketli cok hizli ve cok dik kafali diye, illa ki istedigini yapacak, bu yüzden ben evde devamli Asya'yi göz hapsinde tutuyorum,cünkü birkac saniye ayirirsam gözümü yapiyor yapacagini..

Annemlerde, Kaynanamlarda kisacasi heryerde ben devamli "Asya yanimda dur, Dilos kaybolma, gözümün önünde dur" modundayim, bana kizalarlar hatta azicik rahat ol gevse biraz bu ne ya bizi de gerdin iyice diye...

Ama diyorum ya Asya cok hareketli, cok cevik ...

Mesela gecengün ben Mutfakda yemek yaparken o icerde yemek odasi tarafina gecip, sandalyeye tirmanmis, sandalyeden pencereye uzanip(pencereler kilitli acamaz kesinlikle) ordan da Dilara'yi cagiracak güya, ama sandalye pencereye cok yakin degil bizim ki de uzanmis perdeyi tutmus, tam o sirada ben girdim "Asya napiyorsun sen?" diyemeden beni görünce panikledi ayagi kaydi ve Asya perdeye asili bi sekilde kaldi, sonra yavas yavas kayarak biraz da kornezi egerek yere ayak basti....

Mesela benimle birlikde ayni odanin icinde birsey olmaz demi aslinda ama yok, koltuga cikip koltukdan masaya ziplamaya calisirken son anda yakaladim, o kadar cabuk hareket ediyor ki,aklini okumam lazim resmen, öylesine dururken birden ayaga kalkip birden masaya zipliyor cünkü, masa tekerlekli yerler tahta oldugu icin masaya zipladi an masanin yerinden oynayacagi ve Asya'nin tepe taslak yere yuvarlanacagi kesin birsey..

Pimpirikli bir Anneyim, devamli cikma, ziplama, elleme yanarsin, elleme canin yanar modundayim..

Dilos'u da bunaltiyorum, parka cikiyor ben devamli balkonda " gözümün önünde dur Dilara bak saniye kaybolursan eve gelirsin bi daha parka cikamazsin" modundayim

Okuldan 5 dakika gec geldiginde elim belimde "Nerdesin sen , seni biri alip götürse ben nerden bilecegim sana cabuk gel demiyomurmuyum ben" diye cen cen öten bir Anneyim,

Sonra bakiyorum 7-8 yasindaki cocuklarin eline 1,5-2 yasindaki bebeler teslim edilmis, o 7-8 yasindaki cocuklar o bebelere bakiyor, gezdiriyor, oynatiyor vs.vs

Hatta gecengün kapi caldi actim Dilos'un sinif arkadasi, yaninda 1,5 yasinda oldugunu bildigim bir bebek, Dilos'u sordu yok dedim, sonra " ya sen mi bakiyorsun bu bebege?" diye sordum evet dedi cocuk, aman dedim dikkat düsmesin merdivenlerden "yok düsmez kucagima aliyorum!" dedi resmen dilim tutuldu , Merdivenlerden sagsalim indiklerini görene dek girmedim eve..

Yine birkacgün Önce, Dilos okuldan geldi yaninda yine bir sinif arkadasi, "Arkadasimin Annesi evde yok bizde durabilir mi?" dedi, tamam dedim ama Annesi ararsa nolacak, nerden bilecek bizde oldugunu ? cocuk " Annem aramaz beni!!" dedi ve gercekten de cocuk 1,5 saat bizde kaldi ne arayan ne soran, ben gönderdim git belki gelmistir Annen dedim, gitti 5 dakika sonra geri geldi, yokmus Annesi hala...Okul cikis saatinden 4 saat sonra birisi gelip sordu en nihayetinde, yahu benim kizim okuldan cikacak ve ben o saatte evde olmayacagim, hadi bi aksilik cikti olamadim, ararim hemen bir komsumu rica ederim yolda beklesin de kizima ben gelebilene kadar gözkulak olsun diye rica ederim... hic olmadi okulu arar ve okulda Calisan Anneler icin özel bölümde bekletilmesini rica ederim, yani bircok secenek var...

Ertesi gün yine ayni cocuk bu defa yaninda kücük kardesi de var, 2 yaslarinda sanirim, yine Annem yok,nerde bilmiyorum size gelebilirmiyim dedi, baska akrabaniz yok mu sizin dedim, var ama onlar beni eve almiyor dedi, tepem atti "Annene söyle eger seni ve kardesini bir daha tek basiniza birakip yok olursa polise haber verecegim bu ne sorumsuzluk ya" diye cikistim..
.
Karsi komsum mesela, Asya'dan 1 hafta büyük bir kizi var, Anne karninda yeterli beslenemedigi icin gelisimi geride olan bir cocuk, ama kadin tin, birakiyor evde büyük kizinin yaninda alisverise gidiyor saatler sonra geliyor, yahu tamam Ablasi da o da cocuk ya oyuna dalar biri cagirir birsey olur hic mi korkmaz ??

Ya ben de var gariplik ya digerlerinde cözemedim....
 
posted by süpürgesizcadi at Salı, Temmuz 21, 2009 | Permalink |


3 Comments:


  • At Çarşamba, Temmuz 22, 2009, Blogger sevilay

    selam canim, yaa simdi okudum cok büyük gecmis olsun, inan okurken, titredim, cok büyük bir faciya dan kurtulmussunuz. Yavrum benim, oda sok altinda olmustur. Verilcek sadakaniz varmis. Ya sakine, ne yaparsan yap, kaza geliyorum demez. Ne kadar dikat et, olmuyor iste, Samet tam bir aktiv hatta süper aktiv, samet elleme, buraya gel, kosma, elimi birakma gibi seylerden demekten bikmadim cünkü otomatik olmus bende artik. Artik simdiki zamandan mi yoksa bizim üstülerine titremekten mi bunlar böyle bilmiyorum.

    Meleklerini öp benim icin, kendine de iyi bak, gecti gitt iste, insallah bir daha böyle birsey olmaz.

     
  • At Cumartesi, Temmuz 25, 2009, Blogger birten

    cok aklina takmissin ve aklindan atamadigin icin bunlari düsünmüssün..canim kizinin hareketli olmasi ilerde cok ama cok akilli olacagini söylüyor.merak ediyor ve bilmek istiyor.oraya tirmanirsam ne olucak yada orda ne var..kayrada cok yaramaz,basinda duruyorum elli kere yapmayana kadar kayra yapma diyorum...ama inanki bende senin gibi ayni seyleri düsünüyorum..cocuklarini birakip tatile cikanlarmi dersin,1-2hafta birakip hic arayip sormayanlarmi dersin,ikide bir bir bahaneyle cocuklarini oraya buraya atanlarmi dersin,kücück cocuklara teslim edip gezmelere gidenmi dersin benimde etrafimda var ve bende sasiriyorum..tabiki olur,ama arada bir ve güvendigin ailen ablan falandir...ve onlar nekadar isterse istesin yine biktirmamak lazim..benimde cevremde böyle bir kac aile var,rahatlar...aslinda öyle insanlarin cocuklari sanki daha usluymus gibi geliyor sanki biz üzerine düstükce daha kuduruyorlar,banami öyle geliyor bilmiyorum..sende yada bizim gibilerde gariplik yok..cünkü biz kendimizi sorgulayabiliyoruz,,bizde olan tek gariplik (onlara göre tabiki) cocugumuzla ilgilenmek...anne olarak kendimi öyle elestiriyorumki,bisey söylereken bile kayraya icimden kendime yapmalimiyim,dogru olan bumu díye soruyorum..ama insanlar kücücük bir kiza büyük bir sorumluluk teslim edip giderken ne kadar düsündü acaba??

    senin cocuklarinla olan diyalogun,konusmana ben hayranim.inanki zevkle okuyorum,ve cok iyi annesin sen,bunu benim söylememe ihtiyac yok ama düsüncemi belirtmek istedim...konu acildi diye;))

    öptüm,seni kizlari...ikiside birbirinden güzel,allah nazarlardan saklasin yavrularini...

     
  • At Cumartesi, Temmuz 25, 2009, Blogger birten

    aa bu arada romatizma agrin icin ilac yazmistim,aldinmi??fayda ettimi??agrilarin varmi??ozaman acelem vardi diye yazip hemen ciktim ve daha da zaman bulup bakamadim ne yazdigina...umarim faydasini görmüssündür..aslinda migde ilaciymis ama tek iyilestirebilen ilac oldugu icin piyasadan kaldirmislar,mahkemelik olmus ve en sonunda migde ilaci olarak piyasa sürülmesine kabul etmisler,cünkü tek oldugu icin cok satiliyormus diye..ne sacma dimi ama..ablam anlatti,onunda iltihapli ramatizmasi var,cok kötü..biliyorum ondan..bir sabah kalkiyor,kolunu hareket ettiremiyor,bisey tutamiyor...cok zor...ömür boyu ayni agriyla yasamak cok kötü...