Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Perşembe, Temmuz 12, 2007
Keske Diyosundur

Evet her önüme gelen bunu diyo bana " Keske arayi bu kada uzatmasaydim diyosundur dimi Sakis?" hani büyük kizim nerdeyse 6 yasinda olcak ya, hani artik rahata ermistim ya, simdi zor gelirmis bana bebek !! hade ordan diyorum uzaydan gelmisim gibi bakiyolar yüzüme!
Herkesin kendi kararidir, bazilari hemen ister ikinci bir bebegi sebebleri coktur, ikisi bi arada büyüsün, rahata alismadan onuda cikartim aradan, yas arasi cok olmasin, nasilsa yapacagim ha simdi ha sonra, diyenler tabii arada kaza'ya kurban gidenlerde var :))


Dedim ya herkesin kendine göre sebebleri vardir, benimde vardi !! Dilara'yi cok istedik biz yani evlendik bir de bebegimiz olsun diye degil gercekten cocuk sahibi olmak istedigimiz icin, yaklasik 2 senelik evliligimizde gezebilecegimiz kadar gezdigimiz icin (tatil yok arasinda yalniz, haftasonu kacamaklari bol)


Hamile kaldigimda sevincten havalara uctuk, bi defa bile acaba? demedik, dogdugunda ilk aylar cok zor gecti elbet sonrasi cok rahatti hep derim Allahim herkese Dilosun bebekligi gibi bebeler nasip etsin diye, gaz sancisi, kolik falan bilmedik biz hic, sadece emzirdigim icin ve sütümün yetmedigini anlamadigim icin ilk 3 ay geceleri uykusuz kaldik ,Annem nasil bagirmisti bana bu cocuk ac, bu gögüsler bos, süt olan gögüs böyle mi olur! diye hala cinlar kulagimda :)) gercekten de annemin emri üzerine formula mama vermistimde cup diye icmisti cadim :)) sonrada misler gibi uyku cekmisti :)) (aman bu yazimi okuyan emziren anneler sakin acaba sütüm mü yetmiyor olmayin, doktorunuza ya da Annenize sorun;) )


her anini, her gününü doya doya yasadik, arada cok yoruldugumu hissettigimde ya Babaannesine gitti bikac gün ya Anaannesine, hem o degisik ortama girmis oldu hem ben kendimi dinlendirmis oldum, Dilara bebekligini ve cocuklugunu doya doya yasamaliydi bana göre ve yasadi da,krese basladiginda cevreden de sesler yükselmeye basladi " E artik yap ikinciyi bak rahata erince hic yapmazsin!" laflarini bolca duymaya basladim,benden sonra dogum yapanalar ikinciyi de dogurmuslardi bile , "Ya kizim yeni krese basladi, benimde 3 sene sonra yeniden kendime vakit ayirabilme sansim var, kendim icin bisiler yapabilirim , yeni bir bebek icin hazir degilim, ne ruhen ne de bedenen hazir degilim dedikce "Ama bak ilerde pisman olursun" dendi :)))

hayir efenim hic pisman degilim bi gram bile pismanlik yok icimde, bir defa bile keske demedim,ben yani biz ikinci bir bebek istedigimize karar verdigimizde kendimi hazirlamaya basladim, herseyin bilincindeydim, uykusuz geceler, gaz sancilari, bebek bezleri, biberonlar, kusmuklar kakalar yani tüm bunlari bi defa yasadim ve ikinci defa yasamaya hazirdim, bunlari anlattigimda bu defa " Ama senin Dilara cok usluydu ikinciler cok fena oluyo bilesin" dendi, anlamadim derdiniz ne illa " Ay evet siz hakliymissiniz cok fena cekiyorum keske daha önce yapsaydim siz nasilda rahatsiniz simdi ah kafam aahhh"dememi mi bekliyonuz e o zaman cok beklersiniz :)))



Her zaman ne zaman cidden ikinci bir bebek istersem o zaman yapicam dedim,sirf Dilos'uma Kardes olsun diye dogurmadim ben Asya'mi :)


Kiskananlar catlasin cok rahatim, Asya cok kolay bir bebek mi ? yoo hayir degil, ama o bebek daha gaz sancisi da var, huysuzlugu da var bunalr bilmedigim seyler degil,zorlanmiyorum, aksine Dilos'un bebekliginden daha rahatim, cünkü basima gelecekleri biliyordum, Dilos'da sudan cikmis balik gibiydim kustu diye babasini is yerinden arar derhal eve gelmesini buyururdum, bunda esim panik oluyo ben " Ay ne var kustu iste bakma öyle de sil suralari" diyorum :)) Dilos aglayinca neden agliyo bu ya diye panik olurdum, susturamayinca sinir olurdum hatta bi kösede ben aglardim diger kösede Dilara, esimde iki arada kalirdi hangimizi önce sakinlestirecegi konusunda :))


Asya aglayinca mamasini yeni icmisse "Hmmm gazi var galiba" diyorum karnina masaj yapiyorum ise yaramazsa biraz evin icinde gezdiriyorum , olmadi biraz su veriyorum, emzigini veriyorum tüm bunlari yaparken gayet relaksim yalniz , elim ayagima dolanmiyor, illa sussun diye diretmiyorum, bebek o aglayacak elbet diyebiliyorum :))



Hatta ne yalan söyleyeyim Asya'nin cabuk büyümesini istemiyoruz, Dilos'da ay bi dönseydi diye beklerdik, döndü, ay bi emekleseydi dedik, emekledi, ay bi yürüseydi dedik e yürüdü, bi baktik ki kocaman kiz olmus, daha dün bebektin ne zaman büyüdün a kizim der olmusuz :(( hep büyüsün istemisiz , Asya'da daha tadina varmak istiyoruz bircok seyin, nasilsa emekleyecek, nasilsa yürüyecek, nasilsa büyüyecek , ona da ne zaman büyüdün a kizim sen diyecegiz :((((((((

 
posted by süpürgesizcadi at Perşembe, Temmuz 12, 2007 | Permalink |


8 Comments:


  • At Pazar, Temmuz 15, 2007, Blogger Anne ve Bebisi

    Cok cok guzel yazmissin:) Cok guzel bir yazi:)
    Evet ya nedir bu insanlarin, yok soyle olacak, yok boyle olacak, su kadar zor, bu kadar uykusuz bilmem ne! Felaket tellali gibiler ya! Nedir bu karsindakinin mutsuz olmasini isteme durumu, ben de anlamiyorum.Ne kadar olumlu dusunursen o kadar olumlu olur her sey. Ben de pek cok olumsuz sey duydum, hepsini kulak arkasina attim. Oh ne iyi etmisim:)))))

     
  • At Pazar, Temmuz 15, 2007, Blogger birten

    inanki ben senin ilk hissettiklerin gibi hissediyorum suan..bilmiyorum bunlarin yasanmasimi lazim,yoksa senin bu anki yasadiginmi dogru olan..kendimi okadar buldumki anlattiginda..oturmasini bekliyorum simdi,ondan önce bana bakmasini,gülmesini.hafif sesler cikmasini..her ay biseyler bekliyorum ve ilerde dönmesini,emeklemesini,yürümesini,kosmasini...hatami yapiyorum??yazini okuduktan sonra kendimi frenlemeye calistim ama yine ayni seyleri hissetmeye devam ettim.zamanlami gecer yoksa hissettiklerimi yasamak en iyisimi??cadim nolur yardimci ol,o ani yasamayi nasil ögrenicem??
    ikinci bebek konusunda sana cok katiliyorum,banadaaynisini yapiyorlar,hatta simdiden,bebegim 5 aylik,düsünebiliyormusun??9ay sonra cocuk gelicekmis aralarinda 1,5 yas fark olucakmis falan diyorlar..ona ben karar vermeliyim,herkesin kendince istedigi hazir oldugu zaman vardir..bu yazin beni cook ama cook düsündürdü..hafif kafasi kirmizi oluyor,neyi var,yikrken kafasi cok haifi plastike carpiyor bütün hafta acaba bisey olmusmudur diye düsünüyorum..bazen cok aglayinca ben bebegimin derdinden anlamiyormuyum,iyi anne degilmiyim,ben annesiyim diye mutsuzmu diye sorular soruyorum.simdi sen kesin düsünmüssündür,bu deli galiba diye:)))ama elimde caresiz ve hep benim elimi gözleyen bir bebegim var..en basit örnek yatinca kafasini yana yatirsam öyle kalicak,bundan memnun olup olmadigini bilmedigim..nasil yazicagimi nereye baglicagimi ,cümlenin sonunu nasil getirecegimi sasirdim..
    umarim seni bunaltmamisimdir,kusura bakma nolur..
    kizin okadar tatliki,coook ama cook..masallah...ten rengi sanki altin gibi..bugday tenlimi? bu arada kimseye söz verme,kizin pek uzakta oturmuyor tanisma ihtimalleri var oglumla:))))bir dügünde falan...cünkü biz ilk evlendigimizde münichte oturduk 6 ay ve cok tanidiklarimiz var ordan..gelip gidiyoruz oraya:))
    kizlarini öp benden, kendine cok iyi bak..

     
  • At Pazartesi, Temmuz 16, 2007, Blogger süpürgesizcadi

    Anne ve bebisi, evet bizim yurdum insanina has bir özellik sanirim bu, devamli negatif düsünmek ve devamli diger insanlarin da bu negatiflige ortak olmasini istemek, simdiler de bana bebek nasil gece uyuyo mu diye soruyolar e acikinca uyaniyo ama genelde iyi uykusu diyorum "oooo hemen sevinme bakalim benim oglumda/kizimda ayni böyledi sonra 6 aylik oldu uyku muyku hak getire bekle ve gör diyolar :))) biz gece uykusuz kalinca sanirim iki ciftelli bir göbek havasi oynayacaklar :))



    Birten'cimHicte bile bu deli galiba demiyorum,aksine Dilos'da asagi yukari ayni sen gibiydim , aglayinca ay niye agliyo ben niye susturamiyorum ben anlamiyormuyum bu bebegin derdini diye kafayi yerdim :))

    Bebegini normal gelismini takip etmek cok dogal her ay yeni seyler ögreniyor bunlari takip etmek bunlari görmek cok mutlu ediyor Anneleri, su an hissettiklerin cok normal kendini frenlemene gerek yok canimcim zamanla ani yasamayi ögreniyorsn zaten, ilk bebekde olmazsa ikincide mutlaka ögrenmis oluyorsun :))

    Demissin ya yan yatiriyorum ama bundan memnun mu degil mi bilmyiorum diye, bebekler hallerinden memnun olmadiklarinda bunu bir sekilde belli ediyolar zaten ya huzursuz davranarak ya aglayarak yani bi sekilde "Heeyy Annee bak ben bu sekilde kendimi iyi hissetmiyorum bilesin!" mesaji veriyolar

    Ay cevrendikilere kapa kulagini, daha bu minicik daha bu senin tüm ilgi ve alakana muhtac birak bebekligini ve cocuklugunu doya doya yasasin, yani benim sahsi fikrim ufacik bir bebege hemen abla veya abi agirligini koymayi dogru bulmuyorum ,daha gecengün olan bir olayi anlatayim, Asya'nin karnini doyuruyorken Dilaram bis istedi ona biraz beklemesini önce kardesinin karnini doyurmam gerektigini söyledim "Tamma Anne" dedi ve beklemeye basladi simdi bunu 1,5 - 2 yaslarinda bir cocuga anlatsan anlar mi?? bence en az 3 yas olmali kardeslerin arasinda, ve yine benim sahsi fikrim önemli olan kücükken iyi anlasmalari degil büyüdüklerinde iyi anlasmalari büyüdüklerinde birbirlerine destek olmalari, ben kücük kardesimle (Aramizda 6 yas var) kücükken hic anlasamazdim cok kavga ederdik ama su an cok cok iyi anlasiyoruz :)

    Bu arada bi daha münihe geldiginizde bana da gelsenize ya :)bi cayimi icersiniz :)) Asya bugday tenli evet simdilik :))

    Ay amma karisik yazdim bende sabah sabah ayilamadim daha :)) bende seni ve oglusunu öpüyorum canim kendinize iy bakin ;)

     
  • At Salı, Temmuz 17, 2007, Blogger AYSUN

    Çok güzel yazmışsın sakis... Evet yaaa sanki koşturan var da peşimizden hemen büyümesini istiyoruz biz de berkin. Ben de bundan sonra frenlicem kendimi. Her anını yaşamak lazım oysa değil mi?? Her agusunu, her gülüşünü, her bakışını, her çişini, her kusmasını:):) İkinci çocuğa gelince en doğru zaman neyse o zaman gelsin:):)

     
  • At Perşembe, Temmuz 26, 2007, Blogger Unknown

    merhabalar,
    yazıyı gercekten çokbegendim. aynı soylevler hep yapıldı benim su an oglum tam 7 yasında. birinci sinifu bu sene bitirdi ve ben ikinciye hep asla deyip çok buyuk konusanbiri olarak gunlerdir bu konuyu dusunorum ve istiyorum. kararsızlıklarım var ne kadar dusunup karar vermeli onuda bilemiyoum çok zordayım resmen depresyon hali yasıyorum yemek yemek istemiyorum uyumak istiyorum vs kafa yapısı olarak her konuyu irdeleyip aklını oynatma asamasına getiren bir ruh halim var saplantı haline getirip hep bunu dusunup sonra beynimi yoruyorum. ama elimde değil kararsızlık en sinri oldugum sey bir yone dogru karar vermek için sabırla bekliorum nezaman isaret gelece bende evet tamam istioyrum yada unut gitsin diycem bilmiyorum. su an yasım 29 esimin 34 çok genc yasta anne baba olduk bir bes sene sonra kesinisteyip niye daha evel yapmamısız demekten çok korkuyorum. herseyi sil bastan yenidne yasamaktanda korkuyorum bilmiyorum off. yazıları okumaya devamedeceğim anlasılan bir sure daha:)

     
  • At Perşembe, Temmuz 26, 2007, Blogger Unknown

    merhabalar,
    yazıyı gercekten çokbegendim. aynı soylevler hep yapıldı benim su an oglum tam 7 yasında. birinci sinifu bu sene bitirdi ve ben ikinciye hep asla deyip çok buyuk konusanbiri olarak gunlerdir bu konuyu dusunorum ve istiyorum. kararsızlıklarım var ne kadar dusunup karar vermeli onuda bilemiyoum çok zordayım resmen depresyon hali yasıyorum yemek yemek istemiyorum uyumak istiyorum vs kafa yapısı olarak her konuyu irdeleyip aklını oynatma asamasına getiren bir ruh halim var saplantı haline getirip hep bunu dusunup sonra beynimi yoruyorum. ama elimde değil kararsızlık en sinri oldugum sey bir yone dogru karar vermek için sabırla bekliorum nezaman isaret gelece bende evet tamam istioyrum yada unut gitsin diycem bilmiyorum. su an yasım 29 esimin 34 çok genc yasta anne baba olduk bir bes sene sonra kesinisteyip niye daha evel yapmamısız demekten çok korkuyorum. herseyi sil bastan yenidne yasamaktanda korkuyorum bilmiyorum off. yazıları okumaya devamedeceğim anlasılan bir sure daha:)

     
  • At Cuma, Temmuz 27, 2007, Blogger süpürgesizcadi

    Merhaba Esra..

    ne güzel kocaman bir oglun var, yine de kendinden tam emin olmadan yapma bence benim fikrimi sorarsan tabii, yalniz sunu belirtmek isterim herseyi sil bastan yasamak cok ama cok güzel inan bana evin icinde yeniden bir bebegin olmasi aglamasi bile güzel geliyor bana inan :))) Oglun ne düsünüyor kardes konusunda ??

     
  • At Pazartesi, Ağustos 27, 2007, Anonymous Adsız

    AH SAKINEM NE GUZEL KONUYA DEĞİNMİŞSİN BENİMDE GEL GİTLERİMİN OLDUGU DONEMDEYIM LARA KARDES ISTIYOR VE ARTIK 4,5 YASINDA OCAKTA TAM 5 YASINDA OLACAK BEN CALISYORUM BEBEGE KIM BAKACAK 2 AYLIK BIRAKIP ISE BASLAMAM LAZIM BUNLARI DUUSNDUKCE SIL BASTAN BASLAMAK BENI DUSUNDURUYOR BAKICILARA COCUKMU DOGURACAM DIYORUM AMA KARDESSIZDE OLMAZ TEK COCUK DIYORUM BILMIYORUM ISTE ASLINDA ISTIYORUM ISTEMEGE AMA MANTIKLI DUUSNMEM GEREKEN DIGER KONULAR AKLIMA GELIYOR KALIYORUM ORTADA
    BI AKLAIM YAP GITSIN OLACAGINA VARIR DIYORUM BI AKLIM KIIZM KIM BAKACAK YINE BAKICIYLAMI IDARE EDECEKSIN COCUK BOHCA GIBI ORDAN ORAYA SAVRULACAK 2 AYLIK BEBEGI BIRAKIP ISMEI BASLAYACAKSIN MANTIKLI OL BU BENCILLIK DEGIL TAMMA KARDESI OLMALIDA SARTLAR GEREGI SEN ZORLANIRSIN NASI COCUM BULACAKSIN DIYORUM OTURUYORUM OTURDUGUM YERE


    UFFF UFF BENIMKIDE ISTEYIPTE BAKIM SORUNU YUZUNDEN ERTELENEN BEBEK OLAYINA DONDU

    SENE GECTIKCEDE KESKE YAPSAYDIM BAKICI VARKEN DIYORUM BAKICIMIZ HALA DURUYOR AMA LARA SENEYE ANAOKULUNA BASLAYINCA AYRILACAK


    BAANANANANA DA AKIL VERINNNN :(

    İREM *LARA