Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Perşembe, Haziran 12, 2008
Ic Dökmece :((
Son zamanlarda canimi sikan olaylar oluyor, Dilos ile ilgili, ben kizimi herzaman dogruyu söylemesi seklinde egittim, haksizlik yapmamasi gerektigini anlattim, paylasimci olmayi ögrettim, bencil olmamayi ögrettim...

Dilara bir arkadasi geldiginde kesinlikle "o benim oynayamazsin, bu benim odam ben ne dersem o" gibi seyler yapmaz

Dilara bir yanlis yaptiginda ya hemen itiraf eder, eger korkarsa bilmiyorum falan der ama asla bir baskasinin üzerine yikmaz

Dilara elinde tek bir seker kalmissa ve arkadasi isterse hic düsünmeden verir

Cünkü salak ben (afedersiniz ama öyle) onu bu sekilde egittim, oysa disarda kimse öyle degil, hickimse paylasimci degil, hickimse elindeki son sekeri Dilosuma vermez, bir oyuncak kirildiginda veya bunun gibi birsey suclu hep Dilara olur yanindaki arkadasi kesinlikle yapmaz öyle birsey cünkü, Annesi kesinkes emindir evladindan, Dilara sucludur ve noktadir...

birkac ay önce oyuncak magazasindayiz bir arkadasimla, Dilos birsey görüp o yöne kosuyor, ayni anda arkadasin oglu da görüyor ve Dilos'dan önce ulasmak icin davraniyor Dilosu itiyor, Dilos yere seriliyor, cocuk o an Annesine dönüp " Ben yapmadim Anne kendisi düstü" diyor, ben daha bisi diyemeden Anneden gelen cevap kelimeleri bogazima diziyor " Biliyorum oglum sen yapmadin, kendi düstü!"

Yine bu arkadasin evindeyiz, baska bir arkadas daha var, aksam cocuklar odada oyuna daliyor, ama arkadasin oglu Dilosu sürekli odadan kovuyor, ben uyardigimda ihlaya pihlaya kabul ediyor ama bu defa da " yatagima oturma, kitabimi elleme, arabami birak" diye huzur vermiyor, Arkadasimin oglunu uyarmasini bekliyorum ama bosuna, aliyorum kizimi cikiyorum evime...
salaklik yapmaya devam edip cok üzgün olan kizima " Onun yaptigi cok ayip Annecim, sen sakin bizim evimize gelen arkadaslarina öyle davranma tamam mi?" diye anlatiyorum !!!

Bir arkadasi geliyor, odada oynuyorlar, ben onlara kesinlikle TV acilmamasi talimati veriyorum, birlikde oynayin,boya yapin, puzzle yapin yada lego oynayin diyorum, icerde Asya ile ilgilenirken odada Tv sesi geliyor, gidiyorum kim acti diyorum, Dilos cevap vermeden arkadasi hemen "Dilara actiiiiii! " diyor, Dilara'ya soruyorum niye actin diye " Ama arkadasim cok istedi mickey maus izleyecekmis" diyor... Arkadasina dönüp niye dogruyu söylemedigini soruyorum, aldigim cevap koskaca bir HIC

Dilos'a vuruyor, ben yapmayin ama derken Annesi " Niye vurdun oglum?" diyor, oglan "Önce o vurdu" diyor Annesi haaa tamam o zaman diyor,nasil tamam ?? neden Tamam ??? E bende sorarim kizima niye vurdun diye, aldigim cevap genelde hep aynidir "Anne beni ittirdi, Anne kolumu cimcikledi" haaa ben yine kizima ne olursa olsun asla vurmamasi gerektigini anlatirim, Arkadasim ise ilk vuran kizim oldugu icin oglunun kendisini korudugunu düsünmekde ve onunla gurur duymaktadir !!!

Dilara dondurma ister, ben ona eger evde fazla yoksa evde yiyip öyle parka cikmasini yoksa disarda bulunan diger Arkadaslarinin da cani cekecegini anlatirim, bazen alir dondurmasini kapinin önünde yer parka cikmadan, yine birgün aldi dondurmasini cikti, evde de var baya ses etmedim, 2 dakika sonra bi Arkadasi geldi istedi, hemen verdim tabii, aradan bikac gün gecti Mutfakda yemek yapiyorum, cam acik, cocuklar hemen asagida sesleri geliyor, Dilos Lütfeeeennn diyor Arkadasi " hayiiiiiir yok sana dondurmaaaa sen yemeeeeee! tek ben yiyebilirim hahahahahhaha " diyor!!

Krese gidiyoruz gecen sene birlikde, biz tek bir adim öne gecince, arkadasin oglu sinirleniyor, neden onlar önde biz önde olmaliyiz diye,Dilos da istiyor önde olmayi, ben kizima "öyle herzaman sen birinci olamazsin kizim, yenilgiyi de kabullenmelisin" diye anlatiyorum,o bana " Ay bizim ki yenilgiye hic gelemiyo hihihihiii" diyip öne geciyor, ayni durum kresin kapisini acarken, kreste üzerimizi degistirirken de yasaniyor, kapiyi neden o acti ben acacaktim,niye o benden önce giyindi ben önce olacaktim vs.vs

Bi baska arkadasi baska bir alem,ben Dilos'a kücüklügünden bu yana gök gürültüsünden korkmamayi ögrettim, 5 yasindaydi ona güzelce anlattim, eger parkda olursa hemen eve girmesi gerektigini, agac altinda durmasinin cok tehlikeli oldugunu anlattim, bunun cok dogal birsey oldugunu da anlattim, ama bu arkadasi gecengün gök gürleyince kizima "Allah sana yaramazlik yaptin diye kiziyor!" demis, ehhh dedim bu ne simdi ???? Cocuk sonucta etkileniyor hemen, simdi azicik bir gürleme duysa ben yaramazlik mi yaptim Anne Allah niye kiziyor? diyor :(((

Ya tamam onlar da cocuk da yani ögretilemez mi basit terbiye kurallari cocuklara, yani illa bencil mi yetismeli bu cocuk ??? yani illa korkutulmali mi en dogal seylerden bile, yani biz iyi cocuklar yetistirecegiz de gelecek güzel olucak insallah öyle degil mi ??
Tamam her Annenin cocugu kendine en kiymetlidir de, her Annenin kendi cocugu süperdir, akillidir vs.vs ama Annelik kör mü yapar insani göremez mi cocugnun hatalarini, uyaramaz mi evladini?? O zaman ben nasil bir Anneyim ki, habire onu dürüst ve iyi Insan olarak yetistirmeye calisiyorum, hatalarini görüysorum ve uyariyorum!!!biraksam mi bende,hep benim evladim mi dogru olsa hep baska cocuklar tu kaka mi olsa ??? en bi güzel benim kizim mi desem, en bi akilli, en bi süper zeka, en bi esyasinin kiymetini bilen, en bi bilmis, en bi yenilgiyi hazmedemeyen, en bi hirsli mi olsa ????

O kadar da masum ki Dilos bazen göremiyor kötülükleri,herkesi kendisi gibi saniyor, sonunda da üzülen hep o oluyor :(((

ben kizima dürüstlügü ögretiyorum, ama arkadaslari yalan söylerken kizarmiyor bile!!

ben kizima paylasimi ögretiyorum, elinden gelse herseyini dagitacak, ama kendi boynu hep bükük kaliyor...

Ne yapmaliyim peki ??

Sana vurana sen de vur mu diyeyim ??
Sakin kimseye elindeki kuru ekmegi bile verme mi diyeyim????
Sakin oyuncaklarini arkadaslarinla paylasma mi diyeyim ???
Bir hata yaptiginda hemen baskasinin üzerine yik mi diyeyim???

Bu mudur yani ????


 
posted by süpürgesizcadi at Perşembe, Haziran 12, 2008 | Permalink |


10 Comments:


  • At Perşembe, Haziran 12, 2008, Anonymous Adsız

    canımcım asya hanımın yenı yası hayırlı ugurlu olsun saglıkla sıhatle nıce senelerı olsun der yorumuma başlarımm


    iç dökmecen i okurken o an yazmak ısteyıpte yazacak bır yerımın olmadıgını farkettım cunku aynnıııııııııııııııııııııııısının tıpkısıııııı benım ıcımı dokmusun
    keske yakın olsaydıkta egıttıkklerımızı ogretıklerımızı paylasacak arkadas olsalardı prenseslerr
    yazdıkların ıcımden gelenler soylemek ıstedıklerım ta derınden hıssettıklerım
    benımı okudun su arakı sıkıntılarımımı bıldın

    bu kadar olurr


    sevgı ıle kucaklıyoruz senı ve prenseslerını lara ve ben

     
  • At Perşembe, Haziran 12, 2008, Anonymous Adsız

    Merhaba canımmmm

     
  • At Perşembe, Haziran 12, 2008, Anonymous Adsız

    Merhaba canımmm
    yazını okuyuncaaa seni okadar iyi anladımkiiiii
    bende polonyada yaşıyorumm burdaaa fazla arkadaş değilizzz mecbur 3 aileyle sürekli görüşmek zorunda kalıyoruzz eşlerimiz aynı yerde çalışıyorrrr
    bir arkadaş benii 2 yılda okadar bunalttıkiiii,
    buraya ilk geldiğimiz ay bana süreklii oğlum yanlızz hiç arkadaşı yok kızları al gel oturalım oyun oynasınnnlar derdiii,
    giderdim ama 1 saat dahii oturamıyordummmm çünküü oğlu kızımın elinde ne varsaa almak isterdi kızıma bende verdirirdimmm ,sonra elinde ne varsa ortalığa fırlatarak atardıııı vururduu ,en korkuncuuu saatlerce bağararak ağlardııı ben yarım saat olmadan evime gelirdiiiimmm
    çocuğun ağlamasındann biz oturamazdık ,annesi ağlama oğlum derdii o ağlardı bende elleme derdimm
    bunlarda sorun değilll telefonda konuşuyoruzzz bana diyor yine gel ,dedimm ya çocuklar sorun çıkarıyorrrrr
    banma diyorkii senin ayça arsız geliyorr ,kerem konuşamadığı içinnn derdine anlatamıyor ayçada yapmıyor kerem o yüzden ağlıyor dediii ama okadar kırıldımkii
    sonra herzaman bana oturmaya gel dedii eşimsiz yada toplantı olmadığığ sürece elimden geldiğince gitmedimmm
    markete gezmeyeye gitsek oğlu vurur kızım ağlarrr oğlum sana ona vurma deyme demedimmi derrr
    ya ona kim oluyor ya benim kızım oluyorrrr ayçaya desene kaç oldu bu böyle oldu
    tamam ben kızım haklı demiyorummmm
    ama ben arkadaşlara gittiğimdee herkez der nekadar akıllı kızın var böyle diye bir onla birlikteykennn o hayatta demezz
    allahtan 2 hafta sonra türkiyeye kesin dönüşş yapıyorlar ve ben kurtuluyorumm huzura kavuşacağım günü iple bekliyorummm
    valla açık açık yazdımm çünküü benii çok doldurdu içimi
    süreklii her ortamda küçük bir çocuğa laf sokulmaz bende karşılık veren bir insan değilimmm
    sende canımm komşunla görüşmelerini azaltttt

     
  • At Perşembe, Haziran 12, 2008, Blogger denizanasi

    merhabalar... ben de seni cok iyi anlayanlardanım. ben de oğluma korkmaması gerektiğini, vurmamasını, paylaşmasını sürekli tembihleyenlerdenim. bizde cok fazla arkadas yok, ama parka gittiğimiz zaman bunları yaşıyoruz. ve ben de söyleniyorum. ben içime atmıyorum. annesine ya da kim getirdiyse mutlaka içimdekini söylüyorum. ama en cok sinir oldugum ne biliyor musun ? ozellikle buyukanne veya buyukbabaların garip bir koruma hali. kendi torunları koruma adına karsıdaki çocugu ittiklerini bile gördüm !!! inanılmaz sinirlenmiştim.
    şimdi ben de senin gibi eğitimimi sorguluyorum:( hatta sana vurdukları zaman sen de vur diyesim geliyor :(

     
  • At Cuma, Haziran 13, 2008, Blogger Unknown

    Sakiscim cok dolmus icin belli, ama sunu bil ki sen dogru yoldasin, belki cok fazla eziliyor Dilara ama en azindan dogruyu büyüyünce ögrenicek, simdi ayirt edemesede..

     
  • At Cumartesi, Haziran 14, 2008, Blogger muko

    sakişcimm hiç üzülmee sen doğru olanı yapıyorsun,benzer problemler bizde de var maalesef ki :S
    yalnız ben "Allah kızar" kelimesine taktım,hep bu tür kişiler sayesinde islamdan uzaklaşmalr oluyor çocuklara Allah kızar Allah yakar dersek çocuk korkmayı öğrenir,ama severse herşeyi yapar,önemli olan sevdirmek korkutmak değil,ben mesela sen ne kadar güzel bir şey yaptın oğlum Allah seni zaten seviyordu şimdi dahada çok sevicek falan tarzında söylerim hep,çokda kızarım küçük yaşta Allahtan korkutan insanlara..

    büyük oğlumu aman sakın kimseye vurma aman oğlum herşeyini paylaş diyerek büyüttümm ama hep dayak yiyen o oldu takii büyüyüpde canına yetene kadar..
    ömerde de aynısı olsu fakat ömer kendini ifade edebilen bir çocuk olduğu için çok fazla dayak yemedi arkadaşalrından..

    en basiti,eltim üstkatımda oturuyor,oğlu ile ömer aynı yaşta,ömer ne yerse yesin doğru üst kkata çıkar ben keremle birlikte yiyecem diye,ama onlar maalesefki öyle değil elindeki her ne olursa olsun vermez yada zorla verir,ömer sadece kereme karşı değil tüm arkadaşalrına karşın eli çok bol bir çocuk öylede olsun zati..ama bazen sinirleniyorum yaa enayi yerien konulmuş hissediyorum kendimi..

    hele bir komşum var oğlu ile ömer aynı yaşta,birde çok hareketli bir çocuk,sürekli bizim cocuklara vurur,fakat annesi bir şey demez yaa sinirden ölüyorum
    ettiği tek kelime oğlum içeri gel hadi yeter benim çocuğum orda yırtıyor kendini ne oldu demek yok..hep oğlu haklıdır,bense ömer ağlıyarak geldiğinde bile "sen ne yaptın oğlum durduk yere kimse vurmaz sende bişey yapmışndır derim",hatta bir keresinde ömer "anne sende zaten hiç beni haklı bulmuyorsun bak emrenin annesine hiç emreye kızmıyor" demiştide güldürmüştü beni..

    ayy çok yazdım kusura bakma canım bende senin gibi doluyumda..

     
  • At Çarşamba, Haziran 18, 2008, Blogger süpürgesizcadi

    Irem'cim cidden Dilos'un onunla gercek arkadasligi tadabilecigi bir Arkadasi olmasini cok isterdim !!!

    Isimisz Arkadas keske ismini de yazsaydin böyle isimsiz derken bi garip oluyor :)) Arkadasimla görüsüyorum ama cocuklar yokken artik, ya aksam cocuklar uyudugnda yada sabah cocuklar kresteyken, zaten acik acik da söyledim anlasamiyorlar devamli didisiyorlar diye....

    Denizanasi, evet öyle Anneler veya Büyükanne,dedeler var ki dünya sadece onlarin evladinin cevresinde dönsün istiyorlar :(((

    Beyhan'cim biliyorum dogru yolda oldugumu ama iste bazen böyle geliyorlar bana , sinir oluyorum elimde olmadan, ögrenecek Dilos elbet umarim cok fazla yaralanmadan ögrenir tek dilegim bu :(((

    Muko'cum o daha hicbirsey, ayni minik öyle seyler dökülüyor ki bazen agzim acik kaliyor ve o minik beynini nelerle doldurmuslar diyorum, yazik cok yazik, bu cok ayri bir konu aslinda, ben dinimi kendi mantigima göre ysiyorum, cocugumda ayni sekilde yetismeli, korkularla ürkerek ve zorunlu hissettigi icin degil, icinden geldigi icin yapmali bazi seyleri...

    Ömer'de ayni Dilos gibi desene, aslinda bi yanda hala ümit var o zaman diyorum ben, gelecekde iyi yetiskinler olacaklar insallah :)

     
  • At Cuma, Haziran 20, 2008, Blogger AYSUN

    Sakis okudum kızdım okudum kızdım... Dediğin gibi hiç mi görgü kuralalrını öğretmez bu aileler. Hep mi bencil olurlar. Hep mi kendi çocukları en iyidir. Çocukları hata yapamaz...

    Sen yine bildiğini yap canım. Diloş biraz incinecek ama iyi bir insan olacak...

     
  • At Cuma, Haziran 20, 2008, Anonymous Adsız

    canım ismini yazsaydın demişsinn ben polonyadan eda

     
  • At Çarşamba, Haziran 25, 2008, Blogger MELEK KOKUSU

    Merhaba canim,

    Öyle bir ic dökmüssün ki öyle bir anlatmissin ki her seyi...Ben henüz anne degilim (adayiyim ama)ama cevremde o kadar buna benzer örnek görüyorum ki, cocugum gücsüz yetismesin kendini ezdirmesin ilerde diyerekten yola cikiliyor heralde, ve bu tür seyler yasaniyor,bende ilerde kendi cocugumu nasil ve hangi ortamda yetistirecegim diyorum, insan cocugunu diger cocuklarin davranislarindan koruyamiyor,ve malesef almanyada insanlari cok secmek gibi bir lüksün olamiyor, ama bunlar nasil annedirki cocuklarini böyle yetistirirler...Sana kolay gelsin diyorum..umarim kücük prensesinin böyle cocuklar yüzünden gelisiminde dengesizlikler olmaz