Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Çarşamba, Mart 26, 2008
Dilos'dan haberler !
Kiyafet balosu mu var bi yerde ??

Kendi resmini kendi ceker bizim kiz :)))


Dilara'nin Önümüzdeki Ay okul kaydi var, ve biz hala ikilemdeyiz, Burda hemen dibimizde bulunan okul mu, yoksa 90 km ötedeki Isitme sorunlu cocuklarin gittigi özel okul mu ???
Dilos burdaki okula gitmek istiyor, her ikisinin de artisi ve eksisi var...

Burdaki okulun artilari


-Hemen dibimizde olmasi tabii, en ufak sorunda yürüyerek 5 dakika icinde okuldayim, evimin penceresinde okulu görebiliyorum nerdeyse..
-Sinif arkadaslari ile ayni yerde olacak, beraber ders calisip vakit gecirebilecek
-eger burda baslarsa isitme cihazlari icn özel bir alet verilecek ögretmene mikrofon gibi, Dilos bunun sayesinde dis seslerden etkilenmeyecek ,ögrtemenini net olarak duyabilecek!!(isitme cihazi kullanan bir cocuk bütün sesleri cok daha ayrintili algiliyor, bir cocugun defterini hizli cevirmesi, bir diger cocugun o anda bisiler söylemesi, bir digerinin sandalyesini gicirdatmasi ögretmeni duymasinda sorun yaratabilir)
-Ben sinif arkadaslarinin aileleri ile iletisim halinde olabilecegim,


Eksileri
-isitme sorunu yüzünden geciken konusmasi su an yapilan testlere göre normal düzeye gelmis durumda fakat hala tam degil, bunun derslerini etkilemesi korkusu
-isitme cihazlari yüzünden diger cocuklarin ona karsi tutumu ne olur korkusu
-eksik konusma seviyesi yüzünden derslerinde ne kadar basarili olur korkusu


Özel okulun Artilari:


-Siniflarda en fazla 10 cocuk var
-Odalar isitme cihazlari icin özel yapilmis, kesinlikle disardan ses gelmiyor
-bütün cocuklar isitme cihazi kullaniyor
-dersler daha detayli ve daha ayrintili ögretiliyor

Eksileri:


-her sabah 5'de uyanacak, günde 3 saati serviste gececek, bu derslerindeki verimliligi nasil etkiler ??
-Okulda hasta oldugunda yada bir sorun oldugunda cikip gidemeyecegim
-sinif arkadaslarinin bircogunu tanimayacagim
-Sinif arkadaslarinin aileleri ile sadece telefonla iletisim kurabilecegim
-Ögretmenleri ile de ayni sekilde sadece telefonla iletisim kurabilecegim yada yilda 2-3 defa yapilan toplantilarda görebilecegim..


Yani görüldügü gibi isimiz zor, Burdaki okul'la görüstük, Sorun olmadigini Dilos'un rahatlikla burda baslayanilecegini söylediler, diger okuldan gelen bir mektup'da Dilosun konusmasinin norm düzeyde oldugu ama Özel okula basmalasinin yine de tavsiye edildigi yaziyor, yani illa ki özel okul demiyor ama tavsiye ederiz diyor, offfffffffff, 1 Nisan'da burdaki okula kayit yaptirmamiz gerekiyor zaten, yeni kanuna göre burdaki okul olmaz derse özel okula yazdirma hakkimiz oluyormus, e 1 Nisan burdaki okulun ön kayitlari, 17 nisan da özel okulun kayitlari var, ay cildiricim.............


Ufacik cocuklardan o kadar büyük seyler bekleniyor ki, bazen niye okula gönderiyorum o zaman evde ben ögreteyim madem herseyi bilmesi gerekiyor diye düsünüyorum, yok bilmem kaca kadar sayabilecek, yok bir kelimenin hangi harfle basladigini hangi harfle bittigini bilecek, yok "Der ,Die, Das" hangi kelimelerin önüne gelir iyice bilecek... ki sonuncusunu ben hala karistiriyorum arada, Almanlar bosa Almanca zor dil demiyor (Deutsche Sprache - schwere Sprache !)

Neyse bakalim neler olacak kayit günü görecegiz :))


Bunun disinda Dilara gün be gün büyüdügünü gözüme gözüme sokmakla mesgul, gecengün esimi ise gönderdikden sonra eski resimlere daldim,kah güldüm kah agladim, hele hele resimlerle nasil büyüdügünü görünce tutamadim kendimi, zaman cok hizli akiyor, bir daha bu kadar kücük olmayacak, o an cok kizdim kendime hani arada cok bagrisiyoruz ya Dilos'la onun icin kizdim kendime, sonra kendimi avuttum hemen ben onun kötülügü icin kizmiyorum ki dimi ama dedim, sonra yine kizdim ama olsun o daha cocuk bagirmamalisin dedim...


Cocuk büyütmek yetistirmek, egitmek gercekten cok zor,Insanin sabrini sonuna kada zorluyor bazen, gectigimiz haftalarda cok fazla catistik mesela, odasini düzgün tutmasi konusunda ve esyalarinin degerini bilmesi konusunda,bir arkadasi geldiginde bütün filmlerini kitaplarini,barbielerini döküyor ortaya, sonra toplarken bakiyorum, barbilerin kiyafetleri dagilmis, dvd'ler kapaklarin cikmis oraya buraya savrulmus,hatta bazilari cizilmis ve izlenmez duruma gelmis, daha pazartesi yasandi ayni seyler, arkadasi geldi ve oda talan edildi,o an cok sinirlendim, yüzlerce kez anlattigim halde hala anlamamis olmasi sinirimi bozdu, piskin piskin karsima gecip ben o filmi zaten sevmiyodum demesi sinirimi bozdu...Daha 2 saat öncesinde odasini topladigim herseyi yerli yerine koydugum icin , Dilos'a da dagitmamasini rica ettigim halde tam tersini yaptigi icin, yoruldugum icin cok sinirlendim.....


O sinirle aglayarak ve bögürerek tekrar anlattim, bir daha yapmayacagim dedi ama durum hala degismis degil maalesef, hala bir arkadasi geldiginde odasi savas alanina dönüyor, merak ediyorum, o adar ayikladigim cogunu cöpe attigim halde topu topu sadece bir sepet oyuncagi kaldigi halde, nasil oluyorda odasi o sekilde dagiliyor ??? Nasil anlatacagimi da sasirdim iyice, yani tamam 6,5 yasinda kücük bir cocuk ama artik "Annem odami dagittigimda üzülüyor ve sinirleniyor" diye düsünebilmesi gerekmiyor mu ?? cidden zamane cocugu dedikleri olay dogru mu ?? kendi kücüklümü hatirliyorum da, Annemin sadece gözümün icine bakmasi yeterdi hemen anlardim fena sinirlenmis!! Yok Anacim Dilosun gözünün icine bakiyorum o ya basini ceviyor yada "Ne var?" dercesine bakiyor :))


Su an 2 haftalik bir tatilin icinde, tabii aksamlari yatmak istemiyor, tatil diye normalde 8 olan yatma saatini 9 yaptik ama yetinmiyor 11 de yatacakmis "Abartma istersen" dedim " Anneee yarin kres var mi ?? yok !!! eeeeee???" diye cevap verdi !!


Pazartesi aksam Babaannemiz aradi, Dilos'la konustular biraz sonra bizim ki Babaannesine gitmek istedigini orda kalmak istedigini söyledi,önce istemedim, biliyorum kalmaz aglar diye, ama baktim gidemiyor diye aglayacak izin verdim, Amcamiz geldi aldi, 2 canta hazirladi, sanki evden tasiniyor,bütün kitaplarini ve filmlerini aldi yanina :))) Bu aksam Babaannemiz tekrar aradi, yeter bu kadar buyurmus kücük hanim sabah eve dönüyor :)))


Yoklugu feci hissediliyor ama cadimin,bugün ev o kadar sessizdi ki! Arkadasim o benim, azicik yaramaz, fazlaca daginik , cok fazlaca cadi ama en iyi arkadasim :)))) cok iyi biliyorum, sabah gelecek ve " Anne ben seni cooooookkk seviyorum" diyecek, bugün duymadim hic o sözleri eksikligini hissediyorum :)))

 
posted by süpürgesizcadi at Çarşamba, Mart 26, 2008 | Permalink |


6 Comments:


  • At Çarşamba, Mart 26, 2008, Anonymous Adsız

    canım diloş büyüyo büyürkende illaki tırmalıyacak canını acıtacak...hiç bi çocuk sefa ile büyümez bence...az daha sabretmek gerek az kaldı bence laftan anlama çağına..

    okul konusunda ise naçizane fikrimi belirteyim.kendimi yerine koydum ve evin yakınındaki okula gitmesinin daha iyi olacağına kanaat getirdim.yani yerinde olsam öyle yapardım.sonuçta diğer okulda günde 3 saat yol gerçekten hiç az değil.ayrıca sen diloşun okulu üzerindeki hakimiyetini kaybetmiş olacaksın.+3 saat yol gidip geldikten sonra cadının ne ders çalışmaya mecali kalır ne başka bişeye yazık...tabiii en iyisine siz karar verirsiniz...öptük.

     
  • At Perşembe, Mart 27, 2008, Blogger muko

    Çocuklar çok alem ya,üstteki fotoğrafı görünce ömer geldi aklıma koskoca bizim kullandığımız battaniyeyi bağlar aynı o şekilde kafasına dolanır durur evin içinde :)
    İkinci fotoğraftada resmen bir genç kız gibi çıkmış ,maşallah ..

    okul konusunda hakketten çok zor bir karar,ikisininde artıları eksileri fazlacana var
    ne desem boş inşş en doğru kararı veririsiniz

     
  • At Perşembe, Mart 27, 2008, Blogger zehra

    ay ay canım ne seker senın su kızlar resımlerıne baktıkca sevesım gelıyor

     
  • At Pazartesi, Mart 31, 2008, Blogger zehra

    mutlu basarılı saglıklı sevgı dolu bır hafta dılıyorum

     
  • At Salı, Nisan 01, 2008, Blogger Anne ve Bebisi

    Ikisi de hızla büyüyor, ikisi de gittikçe güzelleşiyor maşallah :)

    Asya'nın dişi hayırlı olsun bu arada :)

    Dilara'nın okul seçimi konusunda kolay gelsin. Zor karar. Önce normal okula verip, okul ya da Dilara memnun kalmazsa diğerine gönderme şansınız yok mu? Önce normali deneme şansınız olsaydı güzel olurdu sanırım? Kararınızı yazarsın değil mi?

    Öperim iki minik cadıyı da :)

     
  • At Salı, Nisan 01, 2008, Blogger ela selin

    Merhaba,
    öncelikle Frankfut'tan Lenting'e sevgiler!
    Okul konusu cok zor bir karar hakikaten. Ama yazma tarzindan da anlasiliyor ki sen daha cok yakininizdaki okula göndermek istiyorsun. Aklin oraya yatmis. Ayni durumda ben olsaydim herhalde ben yakindaki okula gönderirdim. Bir diger arti da su: özel okulda cocuklar hep özel olduklarini düsünerek büyüyebilirler ve "normal" hayata uyum saglarken daha da zorlanirlar diye düsünüyorum. Zorluklariyla, düse kalka Dilos'a "digerlerinden farkli olmadigi" nin, ama hayatin mücadeleden ibaret oldugunun gösterilmesi bence özgüvenine daha olumlu katkilar saglayabilir. Ama bu durumda size daha cok is düsecek. Belki "Nachhilfe" vs sayesinde derslerindeki acigi kapatabilir. Hem olmazsa özel okula gönderme sansiniz hep var degil mi??
    Öperiz cadilari
    Özlem