Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Perşembe, Temmuz 26, 2007
Arsivi karistirirken...
Dilara daha 4,5 yasindayken yazdigim bir yaziyi buldum :)) Bloguma eklemezsem olmaz diye düsündüm buyrun efenim,

Bir Anne'nin günü :))



Sabah binbir yalvaris ile Anne Yavrusunu uyandirir, gözlerini acan yavrunun ilk sözü " Ben etek giyecegim" olur, Anne sanada Günaydin evladim der ve Mutfaga girer, kres icin beslenme cantasini hazirlamaktir niyeti , Yavrusu gelir yanina ve hafiften savas canlari calmaya baslar

-Ben ekmek götürmüceem
-Dondurma koy cantama
-Sekel de koy
-Elma istemiyom kavun koy
-ncik kavun da istemiyom karpuz olsun eeemmmmm ikisinide koy


Devamli cocuk gelisimi okuyan Anne bagirmaz, sakin sakin anlatmaya calisir, krese dondurma ve seker türü seyler götürülmez diye anlatir ama Evlat dinlememekte bununlada yetinmeyip ayni zamanda oldugu yerde tepinmektedir..

Beslenme cantasi bir sekilde hazirlanir, sira giyinmeye gelmistir, Annenin en korkulu rüyasidir bu kisim, cünkü etek manyagi bir kizi vardir ve 4,5 yasinda olmasina ragmen "Ben kendim karar veririm" diye bir sarti vardir, giyinilir ve ikinci kabus baslar, saclar taranacak ve örülecektir, ama evlat bundan hic hoslanmaz o saclar illa ki acik kalacaktir saga sola savrulacaktir iyice karisacaktir ki rahat edilcektir, Anne kizini ikna etmeye calisir birazcikda olsa basarili olur, bu kücük zafer sevindirir anneyi,

Nihayet evden cikilir, her görülen börtü böcek itina ile sevilir, her cicek kopartilmak istenir, Anne engel olur, önümüze gelen herkese selam verilir ayak üstü iki kelime edilir, genelde anne'den sikayetci olunur :P

Anne kizini krese teslim ettikten sonra deriiin bir nefes alir, simdi ilk önce kendine ayirdigi 1 saati vardir, bu 1 saati sabah yürüyüsü icin kullanacaktir, Arkadaslari ile bulusur ve yürüyüsünü yapar

Eve geldiginde yorulmustur ama ev yorgunluk ne bilmez, temizlik denen ve hergün yapilmazsa olmayan sey yapilir, temizlik biter Anne oh diyemez cünkü sirada yemek vardir, Annenin derdi büyüktür cünkü Et obur bir kocasi, Sebze obur bir kizi vardir, Et sever koca sebzeden nefret etmektedir, Sebze obur kizda icinde et olan yemekleri pek yememektedir, kimse Anne ne yer diye sormaz, o ne olursa yer :) Anne esine ayri kizina ayri yemek yapar, yine oh diyemez cünkü Kizi teslim ettigi kresten alma vakti gelmistir,

Gider kizini alir, yine dönüs yolunda her türlü börtü böcek sevilir, her gördügü köpek eve alinmak istenir, havada gördügü ucagi bile almak ister, bunun imkansiz oldugunu anlamak istemez, Anne ve Babanin milyoner oldugu düsüncesi var diye süphe duyulur :)

Eve gelince Yemek hazirlanir, Baba yataktan kazinir ve birlikte masaya oturulur, Anne iki dakika oturamaz cünkü ya kizi bardagindaki meyva suyunu begenmez ya esi yemegin tuzunu az bulur, yada kizi tabagini yere ucurur, güle oynaya oturulan masadan genelde saclar diken diken olmus vaziyette kalkilir, cabucak masa toplanir,

Kizinin cani sIkIlIr illa ki gezmeye gidicem diye aglar, Anne kiyamaz zaten kendiside cikmak istemektedir, akillanmaz basina gelecekleri bile bile cikarlar evden, bikac saat gezilir, parkta oynanir olmadi gidilir bahce evinde oturulur

Tekrar eve gelinir, Anne binbir gücle kizini banyoya sokabilir saclarimi yikama savasi yasanir, Kizi ile Anne de banyo yapmis kadar olur,kiz babaya teslim edilir ve heryeri su dolan banyo temizlenir,Kizin saclari taranir örülür , niye ördün diye kavga cikar, kremlenir bu sefer de kremi ben sürcektim diye kavga cikar, anne artik delirmek üzredir kendini cok zor tutuyodur, kizini yatirmak ister, malum saat gec olmustur, ertesi gün kres vardir, önce hava daha kararmadi gibi bir bahane sunulur Anneye, Anne yutmaz saati gösterir, el mahkum gidilir yataga,

yataga gidilir de biter mi bitmez, bitebilemez, istekler baslar, arka arkaya siralanir hepsi, Annenin bir robot oldugu düsüncesi mi vardir nedir anlayamaz Anne

-Su iciceeemmm

-Cisim vaaarrrr

-üsüyooommm

-Sicaaaakkkk

-lambayi acccc

-lambayi kapaaattt

-kapiyi kapaaattt

-Kapiyi acc korkuyooomm

-Sen de uyu

Sonunda Anne cildirir ve sesini yükseltir, bu ise yaramistir, ama sadece bikac dakikaligina, Annenin sinirli oldugunu Anlayan evlat bu sefer baska taktik denemeye baslar


-Babaaaaaaa

-Babaciiiiiiiimmmmm

-Babaciiiiiiiiimmm Anne bana bagiriyooooo :(((

ses eski türk filmlerindeki acili kadin sesi kivamindadir, hafif titrektir yüreleri daglamaktadir, Anne yumusamamak icin kendini tutadursun, Baba coktan kizinin yanina ucmustur, Bu sefer Anne hem evladina hemde hayat Arkadasina sinirlenir, her ikiside fircayi yer :)ama ikiside neden firca yedigini anlamak istemez, Anneninde anlatmaya gücü kalmamistir zaten

Biri yatagina gönderilir son defa ama kesin olarak, digeri ise gönderilir, Artik Anne rahat edecektir bikac saat, bu saatlerde ya kitap okur yada internete takilir, amac sadece biraz kafayi dagitmaktir,bazen komsusu cikar gelir sohbet edilir biraz, ama sadece biraz, cünkü Anne uyumalidir, ertesi sabah yeniden baslayacak olan savas icin güc toplamalidir cünkü...

Uykuya dalmadan önce son aklindan gecen sey ise "Herseye ragmen Annelik cok güzel bir duygu" olur

Bitmez ki ........
 
posted by süpürgesizcadi at Perşembe, Temmuz 26, 2007 | Permalink |


14 Comments:


  • At Perşembe, Temmuz 26, 2007, Blogger AsYa

    çok beğendim yazını cadıcım,
    birgün diloşa bunları okutacaksın sonra benzerlerini asya da yaşayacaksın belkide..:)
    ama bak yine sonunda annelik çok güzel bir duygu demişsin..
    işte budur !

     
  • At Perşembe, Temmuz 26, 2007, Blogger birten

    herseye katlaniliyor,karsiliksiz tek cocuklarimiza yapabiliyoruz bunu galiba..

     
  • At Cuma, Temmuz 27, 2007, Blogger Kuaybe

    Merhaba süpürgesiz cadı.. Linkten linke gezerken sayfana rastladım.. Hem yazın çok hoşuma gitti hem de Asya hanımın gülerken öbjektiflere yakalanmış pozuna bayıldım.. Allah bağışlasın, nazarlardan saklasın yavrularını.. İnşaallah uğrarım bundan sonra.. Hoşçakal..

     
  • At Cuma, Temmuz 27, 2007, Blogger süpürgesizcadi

    Asya'cim Dilos'a arada anlatiyorum yaptiklarini a kahkaha atarak gülüyor :)) Asya ile neler yasayacagiz bende cok merak ediyorum, genelde ikinci cocuklar daha feciyat olurmus öle diyolar :))))))

    Birten'cim gercekten baskasi icin yapamayacagin seyleri yaptiriyor bu yumurcaklar, benim sinek sevmisligm bile vardir Dilos icin :)))))

    Minik Melegin Annesi hosgeldin :) bende lonkten linke atlamaya bayiliyorum ama hepsien yorum birakamiyorum vakit kisitli bizde sizin ziyaretinize geliriz ;)

     
  • At Cuma, Temmuz 27, 2007, Blogger Talha ile Eymen'in annesi

    yazıyı okuduktan sonra korku sardı. acaba benim oğlum büyüdükçe ben neler yaşayacağım. bu arada allah bağışlasın yavrularını. maşaallah çok tatlılar

     
  • At Cuma, Temmuz 27, 2007, Blogger Anne ve Bebisi

    Çok güldüm ya:)))) Alem kız:)

     
  • At Cumartesi, Temmuz 28, 2007, Anonymous Adsız

    ilerde bizde kizimla boylemi olucaz korktum valla.gerci bir yasinda ama daha simdiden beni takmiyo allah bizlere sabirlar versin.buarada siteni ilk defa gordum ve bayildim artik sik sik ziyaret edicem cok eglenceli ve basarili bi blog...FILIZ

     
  • At Pazar, Temmuz 29, 2007, Blogger ülkü

    Sakis, ya ben bu 2 yas sendromunun gecici bisey oldugunu saniyordum ama baksana 4,5 yasina kadar sürüyormus.. evyaaaah ki ne eyvaaaah.. böyle giderse kardes mardes yapamam heralde :)

     
  • At Pazartesi, Temmuz 30, 2007, Anonymous Adsız

    Katılıyorum, hepsine.
    Ah o sofralar. Birlikte güzel bir yemek yemeyi hayal edip, yaşananlardan sonra geride, salona taşınmış bir baba-kız ve mutfakta diken diken olmmuş bir anne bırakan sofralar.

     
  • At Pazartesi, Temmuz 30, 2007, Blogger Ayşe

    iyikide eklemişsin, ne hoş yazmışsın..annelik böyle işte değil mi...

    sakiş canım maşallah asya bebek çok tatlı olmuş, ablasına hala çok benziyor ve onun gibi çok güzel..

    sende çooook zayiflamışsın, sensin dimi o kuaför? ay evet sensin sanırım? sırrın ne canım yaaa?

    uzun zamandır okuyamayınca öyle tatlı olduki hepsini bir anda okumak:)

     
  • At Salı, Temmuz 31, 2007, Blogger süpürgesizcadi

    Minik Talha'nin Annesi korkma korkma bunlar tam güleriz aglanacak halimize durumu :))

    Anne ve bebisi bak gör senin mehmet pasa ne alemlikler yapacak :)))

    Selin&Filiz kiz cocuklar anneleri ile devamli bir yaris halinde oluyolar, benim kiyafetlerime bile karisiyor Dilara,"Niye etek giydin ? niye cizme giydin? niye benim yok ? bana niye almiyon?" diye sürüp gidiyor :))blogumuzu begendigine de cok sevindim tessekür ederim ;)

    Ülkü'cüm ara ara hafifliyo o krizler no panik yani :)) yaparsin yaparsin sen :)))


    Takintili bücür, evet en sinir bozucu olan o sofra bölümü zatenj o kadar emek ver güzel bir sofra kur iki dakka da savas alani olsun ortalik :((

    Ayseeee kizim ben hamilelikde 27 kilo aldim 2 ayda bu kadar incelebilirmiyim :))Kiz kardesim o benim :)) onun sirri'ni vereyim sinavlara girdi böle oldu :)))forumda'da Nezo be sandi onu :)))))) ay bak milleti kandirak yapabilriim o benim diye dimi, niye acikliyosam :)))

     
  • At Salı, Temmuz 31, 2007, Blogger Ayşe

    heçç niye açıklıyosun ki..Allah Allah..bende iyicene gaza geldiydim, iki ayda nasıl zayıflamış sakiş böyle diye. ama cidden çok benziyorsunuz kardeşinle:))

     
  • At Salı, Ağustos 07, 2007, Anonymous Adsız

    cadı yazına bayıldım, annelik bu olsa gerek.Bende anne olmak istiyorum yaa ...:)

     
  • At Perşembe, Ağustos 23, 2007, Blogger Selva

    Blogunu Ayça'dan buldum, çok sevdim. Gerçekten de anne olmak çok zor, ama bu sevgi de inanılmaz! Zaten bu kadar sevmese insan bu kadar zorluğa dayanamaz. Yalnız olmadığını bilmek insanın içini ferahlatıyor.