Lilypie 6. - 18. Ticker Lilypie Zweiter Ticker
Pazartesi, Ekim 08, 2007
Dilara'dan son haberler...
Nerden baslasam anlatmaya bi bilebilsem,o kadar cok sey var ki yazacak, Dilosun yasgününden baslayalim en iyisi



25 eylül dogumgünüydü ya kizimin o gün evde minnacik ufacik bir parti yaptik,3 arkadasi geldi mumlarini üfledi ve kudurdular bi güzel :))



29 Eylül Cumartesi de bütün aile bireyleri toplandik bizde, Annemler,Kaynanamlar, Ablalarim ve kuzenim toplam 15 büyük ve 7 cocuk vardi, varin evdeki cümbüsü siz düsünün :)) Önce hepbirlikde iftar yaptik ardindan da Dilosun dogumgününü kutladik, bu defa kocaman bir pastamiz var di,Hediyelerini acarken yüzündeki mutluluk ifadesi o günkü yorgunlugumu unutturdu bana...

Iyi ki dogdun Dilaraaaaa :))



Hediylerini acarken cok heyecanliydi,tam onun zevkine göre hediyeler alinmis


Teyzeleri ona bu kücük makyaj masasini almislar,havalara uctu resmen,uzun zamandir bana yalvariyordu almam icin ama ben almamistim,yilbasinda almayi düsünüyordum :)

iste yüzündeki bu ifade,ne yorgunluk birakti ne de baska bisi,benim de cocuk olasim geldi :)
Ben aldigimiz hediyleri o an vermeyi unutmusum karmasada sonradan taktim ettik :)Ögretici laptop'lardan aldik tabii ana tema prenses :) birde cok sevdigi bir filmin DVD'sini aldik onu da Asya senin icin aldi dedik,yutmadi pek tabii ama yine de cok mutlu oldu kardesim de hediye almis diye :))

Simdi 7.ci yasgünü icin istedigi hediylerin listesini yapmakla mesgul, bi de pazarlik yapiyo benimle 2 ay sonbra kutlayiverelimmis yasgününü olsunmus :)))






Bunlar Dilos'dan güzel olan haberler,simdi madalyonun diger yüzünü cevirelim,Gectigimiz Haftalarda Dilos'la devamli bir catisma halindeydik,





Zaten inatci bir cocukdu iyice inat oldu,zaten cok cabuk darilir küser dudaklari bükerdi, daha da fena oldu daha leb demeden küsmeye basladi



Kresten eve geliyor daha kapida girmeden "Anne parka cikabilirmiyim" diyor ben daha " hayir" demeden basliyor aglamaya tepinmeye ve söylenmeye "Hep hayir diyorsun zaten, ama ben cikmak istiyorum,cikicam iste!!" Güzelce anlatmaya calisiyorum, Parka bi basina cikamayacagini, babasini veya beni beklemesi gerektigini, zaten o saatte arkadaslarinin da daha parka cikmamis oldugunu anlatiyorum ama dinlemiyor bile kulaklari kapatiyor, yüksek sesle bagirarak agliyor, benim sabrim tükeniyor ve "eger hemen susmazsan ve beni dinlemezsen bugün kesinlikle parka cikamazsin Dilara,beni dinlermisin simdi" diyorum bu defa böyle dedim diye küsüyor..






Hadi diyelim ki bu parka cikti ,giderken söylüyorum "Bak Dilara park'da oynayacaksin, baban seni takipde bunu da bilesin, 5 dakika sonra pesine bütün arkadaslarini takip eve gelmeyeceksin, benim isim var ayrica Kardesin uyuyor tamam mi?" diyorum, "Tamam " diyip gidiyor ve 10 dakika gecmeden sanki ben ona hicbirsey dememisim gibi pesinde bi arkadasi kapiya dayaniyor,hayir diyince de Tamam hemen bisi alicam diyip odasina gidiyor, eline gecen ilk seyi alip yaninda getirdigi arkadasina "Al sana hediyem olsun" diye veriyor..Arkadasinin yaninda onu utandirmak istemedigim icin kibar bir dille " Aaaa Dilara ama onu sana baban aldi,hediye edilen sey baskasina hediye edilmez ki annecim, baban cok üzülür" diyorum "Haa tamam "diyip odasina geri koyuyor,bu defa mutfaga daliyor ya elma aliyor ya seker aliyor ve hoop yine arkadasinin yaninda " All sana hediye" diyor






-Odasini toplamasi ve düzgün tutmasi icin yalvarmam gerekmeye basladi



-Gördügü herseyi istemeye basladi,istinasiz hersey evde var veya yok ilgilendirmiyor, mesela oyuncak mutfagi var ama o pembe degilmis pembesini istiyormus,bunun olmayacagini bir mutfaginin oldugunu sirf rengi hosuna gitmiyor diye baskasini alamayacagimizi anlatiyoruz,küsüyor :(



-Ben Babasi ile önemli bir konuyu konusurken, yada telefondayken araya girip illa beni dinleyin diye diretiyor,her defasinda ikaz ettigim halde bundan bi türlü vazgecmiyor yine yapiyor yine yapiyor...

tüm bunlar bir araya gelince haliyle evde sesler cok yükselmeye basladi karsilikli :( baktim bu böyle olmayacak bir sistem kurmaya karar verdim, iste puan sistemimiz efenim...

Kirmizi puanlarimiz var,odasini topladiginda,okul öncesi kitabindaki problemleri basari ile yaptiginda,yatma vakti geldignde mirin kirin etmeden yattiginda,bana yardim ettiginde bu puanlar verilecek

Bunun yani sira sari puanlarimiz var ,bunlari da uyardigimiz ve ikaz ettigimiz halde devam ettirdigi hal ve hareketlerinde verecegiz..

Haftasonunda eger kirmizilar cogunluktaysa Pazar günü onun istedigi bir program yapilacak ,yüzmeye gitmek, kapali oyun parkina gitmek,onun sectigi bir filmi izlemek, onun sectigi bir oyunu oynamak gibi..

Kocaman bir kolaj hazirladim 6 ay sonunda yildizlar cogunluktaysa kücük bir ödül alinacak
Bakalim neler olucak simdilik Dilos bu oyundan cok memnun ,umarim bir sonuc alabiliriz yoksa bize pedagog yollari görünecek gibi.....


Asya ile ilgili haberler sonraki post'ta artik, merak edenler icin, ikisinin de sagligi su an iyi cok sükür, Asya hala ara ara öksürüyor ama istahi düzeldi, Dilos'un atesi de bi daha yükselmedi :))))
 
posted by süpürgesizcadi at Pazartesi, Ekim 08, 2007 | Permalink |


7 Comments:


  • At Çarşamba, Ekim 10, 2007, Blogger birten

    canim cok güzel posttu valahi,dilaranin dogum gününü yapmisken 7.sinide aradan cikart,dilos hakli:)))

    dilarayla ilgili yazdiklarini okuyunca hepimizin basina gelicek seyler bunlar,ama yazinin sonu gelsinde cözüm nasil olucak diye cabucak okudum..ve cok güzel cözüm bulmussun,bu bir oyun..ama zamanla alisip artik böyle davranacak...canim gelismeleri bildir...asyayi resimlerde görmeyince üzüldüm:((
    dilaranin dogum günü cok güzel gecmis,hep böyle mutlu olsun,pastasi cok güzell:))itiraflarimi yazdim,okumadin galiba:((

     
  • At Perşembe, Ekim 11, 2007, Blogger zehra

    ıyıkı dogmus guzel dılara ayrıca anneyı tebrık etmek lazım annelık hormonları dımı bu kolay sorun cozmenın yolu yok baska sekılde acıklayamıyorum kendıme:)))
    masallahınız var

     
  • At Perşembe, Ekim 11, 2007, Blogger ülkü

    Bizim evde de bir Dilos yetisiyor :) Bu puan olayini unutmamam lazim, unutursam da bana hatirlat olur mu :)

     
  • At Perşembe, Ekim 11, 2007, Blogger Anne ve Bebisi

    Canim cok gecmis olsun. Kizlarin simdi iyi olmalarina sevindim.
    Puan sistemi ise yarar umarim:)

     
  • At Perşembe, Ekim 11, 2007, Blogger ülkü

    Sakis, sormayi unuttum.. Pastayi sen mi yaptin? Harika görünüyor.

     
  • At Perşembe, Ekim 11, 2007, Blogger süpürgesizcadi

    Birten'cim Tessekür ederiz ,sorma hep derlerdi cocuklar büyüdükce sorunlari da büyoyr diye de pek inanasim gelmezdi,dogruymus,daha 6 yasindayken catir catir kavga ediyo benimle, ergenliginde nerelere kacsam diye simdiden düsünmeye basladim :))

    Zehra öncelikle hosgeldin blogumuza :) annelik hormonu ve okudugum izledigim programlr diyelim,bi sekilde uzlasmamiz gerekiyordu careyi bu sekilde buldum bakalim artik :)

    Ülkü'cüm simdiden kolay gelsin dicem, senin kizin masallahi var zaten simdiden :))

    Ane ve bebisi, tessekür ederiz vebende umarim ise yara diye dua ediyorum :)

    Ülkü yok bu defa hazir aldim pastayi,hem iftar sofrasi hazirla hem pasta yap zor olacakti bu defa hazir yiyelim pastayi dedik :))

     
  • At Salı, Ekim 16, 2007, Anonymous Adsız

    süper küçük dogum gunune razı gelmış kız, sen hale dırdırlanıyorsun sakıs yaaa....
    Walla cok kaprıslısın, ben klartar verdım senı yıldızlayacagım :))))